HISTORY | shuman

THE HISTORY OF ALWAYS-ONLINE.

Ooit... heel lang geleden was er in Nederland nauwelijks internet.

We schrijven 1996 en maar 5% van mensen was online. Angela Shuman richtte op 1 januari AudioNet op, de voorloper van Always-Online bv.

Naast innovatieve IT toepassingen op een Linux server en de bekende TV-tunes voor Profile, Sony, Tui en Rabobank begon ze een succesvol online platform met de naam Angel-Eye. "De wereld door haar ogen gezien." Een dagboek met foto's, films en verhalen dat wereldwijd aandacht kreeg. Het was een voorloper van Facebook zoals we dat nu kennen.

 

Onderstaand een interview uit die tijd. Bij het zien ervan is het interessant te weten:

- dat Facebook pas 8 jaren later (in 2004) is opgericht en pas in 2009 is geïntroduceerd in Nederland.

- dat YouTube pas in 2005 is opgericht

- dat de gebruikte Casio QC-10 LCD camera inmiddels in Japan in het museum of Nature & Science is opgenomen als "Essential Historical Material". (Bron)

- Dat ook toen al interactie met het publiek centraal stond doordat men bijvoorbeeld posts kon goed- en afkeuren. Zoals bij Facebook Likes gebruikt worden.

2000

In 2000 ontmoetten Angela en René Shuman elkaar en doopten ze AudioNet in 2002 om naar Always-Online bv. Er volgenden vele IT- gerelateerde successen. Zo was Always-Online bv een van de eerste bedrijven met een stand-alone ticketing en database management systeem in Nederland. Een systeem dat vanaf de bron geprogrammeerd is en daardoor een perfecte aansluiting kan maken op andere doeltreffende systemen. Miljoenen concerttickets, kortingsacties en klantenbestanden gingen door het Always-Online systeem.

2007

Ieder IT onderdeel kreeg een eigen lifeline en zo ontwikkelde een deel van het ticketingsysteem zich tot een klantloyaliteit systeem.  In 2007 werd dit ingezet door Jan Linders Supermarkten. Een megacampagne volgde die Always-Online van A tot Z uitrolde en produceerde.

30.000 klanten konden via een zegels sparen voor een kerstpakket en een kerstshow in een theater in de buurt inclusief mogelijkheid tot busreis.

> Bij een volle spaarkaart ontving men een verzilveringsvoucher.

> Hiermee kon men online een show kiezen en een busreis

> Men printte de tickets uit en deze werden aan de entree gescand.

> Na afloop van de show ontving men het kerstpakket.

> Van de ABRI's, de vrachtwagenbelettering, de TV commercials tot de in-store marketing werd deze megaproductie zeer succesvol uitgevoerd.

 

De essentie van de Impact door Always-Online is altijd de combinatie geweest tussen Marketing, Multimedia, IT en Events.

​​

2014

JobProject

© Always-Online Creative Projects

Always-Online BV is producent van de marketing, multimedia, IT en events van René Shuman & Angel-Eye.

Meer info: www.ALWAYS-ONLINE.tv